دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

درباره ما

سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی
سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، تشکیلاتی است وابسته به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی که در تاریخ 15 شهریورماه سال ۱۳۷۷ به منظور ساماندهی مطلوب و توسعه (ارتقا) مشارکت دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی، صنفی و فوق برنامه و در جهت تحقق استراتژی برنامه اول توسعه جهاد دانشگاهی مبنی بر «تأکید بر تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه و به خصوص در نسل جوان و دانشجویان دانشگاه‌ها تأسیس گردیده است».
سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در چشم انداز افق ۱۴۰۴ تشکلی است انقلابی و شناخته شده در میان دانشجویان کشور با هویت اسلامی که با برخورداری از بدنه دانشجویی متعهد، خلاق، دغدغه مند، خود باور و مسئولیت پذیر در کشور، در اعتلای فرهنگ ایران اسلامی و نوآوری، پیشرفت و رفع چالش‌ها و نیازهای علمی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به صورت مؤثر در فرآیند جامعه پذیری دانشجویان تلاش و مشارکت نماید.
هدف از تأسیس سازمان دانشجویان، ایجاد زمینه برای کشف، شکوفایی و اعتلای استعدادهای اجتماعی، سیاسی، هنری، علمی و فرهنگی دانشجویان و ارتقای همکاری و مشارکت آنان در زمینه‌های فوق‌الذکر است. این سازمان با تاکید بر فرهنگ اصیل اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی مصرح در آرا و اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقدام به سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌هایی به منظور بهره‌گیری از حرکت‌های خودجوش دانشجویی، جذب و سامان‌دهی نیروهای دانشجویی و تنوع بخشی به فعالیت‌های متناسب با ابعاد زندگی نسل جوان (دانشجویان) می‌نماید.
سازمان دانشجویان به عنوان نهادی فراگیر و بین دانشگاهی با تاکید بر فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی در مناطق محروم، به گسترش فعالیت‌های دانشجویی و تقویت فعالین دانشجویی می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *